کتونی اورجینال

معرفی کتونی اورجینال - کتونی نایک 2019 - کتونی آدیداس 2018

کتونی اورجینال

معرفی کتونی اورجینال - کتونی نایک 2019 - کتونی آدیداس 2018

معرفی انواع کتونی آدیداس

بی شک امروزه برند آدیداس برای کسی نا آشنا نیست. برندی که افکار را ناخواسته به سمت ورزش می برد.اما سوال این است  که این علامت و نام برند چه مفهومی دارد و از کجا نشات گرفته است. نام کتونی آدیداس امروزه نه فقط برای ورزشکاران و علاقمندان به ورزش، بلکه برای اشخاص دیگر به عنوان استاندارد کیفیت لباس و تجهیزات ورزشی شناخته می شود.



تاریخچه آدیداس

آدولف داسلر جوان بیست ساله آلمانی (عضو نیروی ارتش در جنگ جهانی اول) در سال 1920 شروع به ساخت کفشهای ورزشی کرد او سعی کرد که کفشهای زیبا و با کیفیت را تولید کند. پس از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، آدولف به فکر ثبت شرکت و پیدا کردن نامی برای محصولات خود افتاد. چون خانواده و دوستان او را آدی صدا می کردند او از سه کلمه از نام خانوادگی خود استفاده کرد، و نام آدیداس را برای شرکت و محصولات خود انتخاب کرد.

در آن زمان که کفشهای ورزشی تنها محصولات وی بودند او لوگویی را برای آنها طراحی کرد. شرکت آدیداس و لوگوی آن در سال 1948 به ثبت رسیدند. کمی بعد او به فکر گسترش شرکت خود افتاد و همچنین محصولات خود را فقط به ارایه کفش ورزشی محدود نکرد. لباسها و گرمکن های ورزشی را نیز به محصولات آدیداس اضافه کردو بعد از اینها تجهیزات ورزشی مانند توپ و راکت را نیز تولید کرد. با گسترش محصولات آدیداس، آدولف داسلر علامت جدیدی برای شرکت و محصولات خود انتخاب کرد. این علامت از شکل کلی کفش گرفته شده بود. علامت جدید دارای سه نوار – از کوتاه به بلند – بود. چون آدولف نام آدیداس را از کلمه اول نام کوچک و سه کلمه نام بزرگ خود برگزیده بود، پس انتخاب تعداد سه نوار نیز همین ایده را برای او همراه داشت.

موفقیت شرکت ادیداس مدیون تفکر آدولف آدی داسلر است. پس از اتمام جنگ، تولید کفش را با وجود مواد اولیه کم و با ذهنیت تولید بهترین و مناسب‌ترین کفش‌ها برای ورزشکاران آغاز کرد که برای دست‌یابی به این ذهنیت 3 ویژگی را در نظر گرفت:
1) تولید بهترین کفش‌ها برای کاربردهای ورزشی
2) محافظت از ورزشکاران در برابر آسیب دیدگی
 3) تولید کفش‌هایی مقاوم که در شرایط سخت استحکام خود را حفظ کنند.
اکنون آدیداس بزرگترین تولید کننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا به شمار می رود. وی با کمک برادرش رودولف در سال ۱۹۲۴ کار تولید کفش های ورزشی را آغاز کرد. رودولف پس از جدایی از برادرش، شرکت پوما را پایه ریزی کرد. پوشاک و کفش های تولیدی آدیداس با لوگوی این شرکت که سه خط موازی است، مزین شده و این نشان، به عنوان لوگوی رسمی شرکت آدیداس شناخته می شود. درآمد آدیداس در سال ۲۰۱۱، معادل ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون یورو اعلام شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.